freez píše:
Tak jsem koukal na FB a myslím že jako omluvu bude muset Pepa G. asi spáchat sepuku :-) Nicméně na této kauze mě osobně zajímá jedna věc, jak je možné, že někdo dá na doménu v expiraci, tzn v ochranné lhůtě reklamu? To se mi ještě u žádného registrátora nestalo. Ochranná lhůta je prostě daná a ne že tam někdo první den po expiraci švihne reklamu. Jako zapomenout prodloužit může každej z nás a nedovedu si představit, co bych dělal kdyby mi registrátor první den expirace změnil DNS a hodil tam svou reklamu. Nestudoval jsem jaké podmínky ochranné lhůty mají domény .net ale docela mě to zarazilo.
reklamu tam dava zhruba tak 80% svetovych registatoru ... a je k tomu jednoduchy duvod, ochranna lhuta je od 0 do 40ti dnu a je pouze na registratorovi jak dlouho ji zvoli, nicmene on sam musi hned v prvni den expirace registru uhradit plnou castku na prodlouzeni. Ma pak prave techto 0 az 40 dnu cas na to domenu smazat a penize mu registr refunduje. V praxi to ale znamena, ze registrator ma v trapu desitky tisic USD za domeny, ktere mu nikdo nezaplatil, u kterych musi drzet prave tu ochrannou lhutu. Proto se davaji reklamy, aby se nejak kompenzovala tato ztrata.
Druhou veci je fakt, ze u gTLD registrant smlouva konci dnem expirace. Co se tedy deje po expiraci s domenou je pouze a jenom na registratorovi. Registrator je pouze povinny umoznit po dobu redemptionPeriod (30 dnu) obnoveni domeny puvodnimu drziteli. Po 30ti dnech muze s domenou manipulovat nehlede na puvodnim drziteli.