Stačí ti i 1 kvalitní článek na rozjezd :)
Pokud neplánuješ vydávat kvalitní články každý den (což u kvalitních článků je časově velice náročné), tak je nutné nabídnout návštěvníkovi nějakou formu odběru. Základem jsou sociální sítě (Twitter, FB), někomu funguje i upozornění emailem, samozřejmostí je čtečka RSS. Pár webů mám i v záložkách v prohlížečích. Důležité je neztratit s návštěvníkem kontakt. Ale základem je ta kvalita. Pokud si u tebe přečte něco co jej naprosto zaujme, fascinuje anebo šokuje, tak chce víc a dokonce je ochotný si na to i počkat.
Kvalita se měří překvapivě snadno. Lidé jsou ochotni investovat svůj volný čas, aby článek sdíleli ve své sociální bublině. V některých případech se podělí i na diskuzních fórech (nepočítáme-li specifické hatovací články, ale to je o něčem jiném).
Až budeš mít vzorek více článků, tak kvalitu poznáš podle různých výkyvů metrik, které tady byly zmíněny. Je však nutné vždy filtrovat zdroje (sociální sítě, vyhledávače, přímá návštěvnost, odkazy). Pokud má článek třeba velkou návštěvnost z vyhledávačů nemusí být kvalitní pouze se v něm třeba probírá nějaký trend, co právě letí anebo někdo někde vykopal.