freez píše:
Teď úplně váhám, jestli to mám odsouhlasit. Dovedu si představit jak mi inzerent co dva měsíce píše, abych přepsal článek z pozitivní recenze na neutrální, pak zase na pozitivní a já to budu muset udělat. To mě docela děsí.
Nemyslím si, že tato situace bude na denním pořádku, řku-li vůbec. Jde o jinou situaci. V poslední době klienti stále časteji požadují obvykle smazání odkazu z článku (přeoptimalizovali a čistí svůj odkazový profil), případně žádají o přidáno atribudu nofollow, případně rovnou smazání.. Z části toto bylo ve staré verzi pravidel řešeno, my jsme to jen zdůraznili, protože někteří blogeři, přestože za článek dostali zaplaceno, odmítali pak dále např. odkazy mazat.
-- 06.04.2014 13:35 --
Mac píše:
Smazat - ano. Proč taky ne.
To přepsání bych si ale potřeboval ujasnit:
- Požadovat přepsání před schváledním článku?
- Přepsat po nějaké době už jednou schválený článek?
-- přepsat ho nezištně?
-- přepsat ho za mou cenu a když ji inzerent nepříjme je přípustná alternativa článek smazat?
--- při smazání přijdu o původní odměnu?
--- při smazání mi původní odměna zůstane?
Díky. ;-)
Jak bylo řečeno, budeme vyhovovat inzerentům s oprávněnými změnami typu změnu odkazu z follow na nofollowe, smazání, změn URL například při změně URL (která nenastává denně) atd. Vzhledem k článkům, kterých se loni napsalo přes Placla 12000, je takových žádostí max do stovky ročně.
-- 06.04.2014 13:55 --
A na závěr k bodu o konkurenci.
Nejprve co nám vadí na jiných systémech, a to včetně aktuální verze Kupčlánku, který provozuji já sám... Je to veřejný seznam webů zapojených do prodeje článků. Někteří z vás jistě ví, že v zahraničí (a naní to jen v tak vzdáleých lokalitách, ale třeba v Německu, v Polsku nebo Řecku), probíhá ze strany Google něco jako hon na čarodějnice, repektivě na tzv. odkazové a payperpost sítě. Systémy, které v Česku zveřejňují seznamy blogů (Copywriting, Kupčlánek, Ads.ranky a možné ještě nějaké další), si tímto do facto říkají o návštěvu některého se SPAMcopů Google případně Seznam. Postiženy však nebudou tyto sítě, ale weby v nich zapojené. A to i ty, které se někdy před lety do seznamu zaregistrovaly, za celou dobu prodali jeden dva články. To není fér (a to říkám s plným vědomím toho, že jedn takový systém sám provozuji a zatím stále je zde veřejně přístupný seznam webů).
Placla je největším systémem, ať si kdo chce, co chce říká, vypovídají o tom počty poptávek i relizovaných článků. To, co jiné systémy mají za měsíc, je v Placle realizováno za den. A určitá část webů, která je v Placla, se vystavuje i na těchto veřejných seznamech. Co myslíte, že poběží českým Twitterem, až tyto weby dostanou penalizaci? "Penalizovali nám weby, které máme v Placla". Protože, to, že ho před rokem hodil kdesi do Webpostu nebo někde jinde, si ani nevzpomene. To nám upřímně vadí. Ota z Copywritingu na to zaregoval rychle, do pár minut od oznámení udělal funkci, kde si můžete sami web ze seznamu schovat (defaultně je zobrazen), za což mu tleskám. Problém vyýskytu ve více systémech však vyřešil jen z části. Zac minutku se k tomu vrátím... My na KČ jsme to vzhledem k principu, jak funguje, schování seznamu neudělali. Mj. i proto, že zcela předěláváme stávající koncept. A už se první blogeři odhlašují - tu z Placla, tu z Kupčlánek, prostě podle toho, jaký systém jim vydělává a vyhovuje víc.
Druhý důvod je exkluzivita. Naši inzerenti chodí na Placla mj. proto, že zde mohou koupit něco, co je jinak pro ně složité či dražší. Viz příklad. který tu nekdo dával, jak odmítá poptávky na Placla a pak mu občas stejná přijde napřímo. Někteří inzerenti to tak dělají, jiným vyhovuje práce v našem systému a garance, které mu přinášíme. Máme zájem v Placla nabízet (zejména nyní, když jsme zavedli VIP poptávky) weby, které si jinde prostě klient nekoupí. Protože atraktivnější je to, co je exkluzivní, ne hoka, nabízející se na každém rohu...
A třetím důvodem je rozdílná cena. Chápu, že pohledu inzerenta může být výhodnější porovnávat ceny u nás a v jiných systémech. Myslím tím ceny konkértního webu. není to ale výhodné pro samotného provozovatele systému a v konečném efektu ani pro blogera. Dám případ: Drago měl, zřejmě chybou v nejmenovaném systému nabídku publikace za článek za 50,- korun, později opraveno na 1500,-. Na Placla přijde VIP poptávka na napsání čánku, který by seděl právě na jeho web. Základní cena 2500,- (články se u VIP poptávek běžně prodávají od 1000 - 11000,-), Dragovi bychom zavolali a on by nabídl třeba ještě 3000,-. Inzerent, pokud zná i jiné systémy, zjistí, že jinde může na stejném webu koupit článek za polovičku. Co si pomyslí? V lepším případě si ho koupí od Draga za polovičku, v horším se na něj vykašle, protože mu přijde nefér, aby mu nabízel cenu dvakrát vyšší, než je jeho obvyklá (i když nemusí být aktuální, cenu mohl bloger vyplnit v době, kdy měl nižší návštěvnost, byl v jiné situaci atd.). To jsou situace, ke kterým dochází a setkali jsme se s nimi opakovaně v našem dotazníkovém šetření s inzerenty.
Takže tolik k našim důvodům. Víme, že to může vést o odchodu některých blogerů, na druhou stranu celkový pozitivní vliv převáží případná negativa. Včetně těch, že nám odejdou blogeři z Kupčlánku:)