alijosha píše:
Všimli jste si také toho, že pokud máte stránku na FB, tak že se Facebook podbízí každý den s jinou (dosti odlišnou) cenou za nákup fanoušků? Proč se podbízí je mi jasné, chtějí vydělat, ale ty skoky opravdu nechápu.
Já je nakupovat nechci a ani v budoucnu nehodlám, jelikož mi to nepřijde rentabilní, ale docela by mě zajímalo, jestli někdo netuší, podle jakého vzorce se určuje ta cena. Nejprve jsem si myslel, že je to díky kurzu USD ---> Kč, ale zaznamenal jsem kolikrát i 5 a více korunové rozdíly (hlavně, když se změní počet fanoušků) a zase takové kurzové skoky ze dne na den nejsou :-)
Facebook vypočítává cenu podle výkonů reklamy. Měl jsem reklamy, kde jsem měl akci za 0,02 USD a zobrazovali se pořád, naopak jsem pak měl reklamy, které se nezobrazovali ani za 0,3 USD za proklik... Facebook jednoduše počítá poměr ceny za klik a počet zobrazení na to potřebný a podle toho ti počítá cenu, za kterou to bude nechávat zobrazovat...
A u propagace příspěvků nebo stránky to počítá z toho, jak mic na tebe (tvé příspěvky nebo stránku) reagovali tvoji fanoušci a lidé kolem za poslední týden nebo jak dlouho je teď ten termín...
Díky tomu je každý den cena jiná - je to jen výpočtový algoritmus... Zda v tom mají zapojeny nějaké "lákací" taháky typu "dneska ti zobrazíme cenu poloviční" fakt nevím.
-- 02. 07. 2013 12:48 --
alijosha píše:
Mě to teď ukazuje také 202 Kč - 23 - 91 fanoušků za den a před týdnem to bylo 220 Kč - 15 - 65 fanoušků, tedy rozptyl cenový i co do počtu fanoušků jako blázen :-)
U fanoušků je to podle toho, kolik ti dalo like za poslední období, kolik již fanoušků na tebe skutečně reagovalo a v neposlední řade se tam započítává i počet kamarádů tvých fanoušků - je tam větší potenciál tě získat když tvůj kamarád dává like, než jen tak...
A platíš prakticky za zobrazení, ně za fanoušky, proto taková rozmezí "garance".