Poptavka-zdarma.cz píše:
Překlep to nebyl, ten jsem tu udělal já. Tato doména prostě ihned přesměrovává na cílový web a tvar odkazu je s affil referalem. Zpočátku někdo měl třeba úmysl vytvořit stránky s tématikou dovolené/zájezdů a dát na ně klasicky odkazy. Parvědpodobně mu asi návštěvníci neklikaly na odkazy tak, jak chtěl a tak se přímo rozhodl přesměrovat návštěvníky na dovolena.cz. Když vezmu v potaz, kolik dneska stojí proklik na PPC (jde mi o narůstající cenu vzhledem k posilující konkurenci), tak to celkem i chápu. Mně osobně by ale vadilo, kdyby tímto způsobem na mě někdo odkazoval a jako návštěvníka (potencionálního kupce zájezdu) by mě to mohlo od nákupu i odradit.
Spíš se setkávám s tím, že to lidi zkouší. Je to jen "výštěk". A nedivím se, že cena prokliků PPC reklam stoupá, když vidím kolik "výštěků" to podobným způsobem zkouší. Např. pří žádaném spojení "půjčky" zaplatíte i 35kč (možná i víc) za pro klik, a to se vzhledem ke statistice úspěšnosti obchodu (koverze) moc nevyplatí. My, co jsme schopní udělat úspěšné webové stránky, tak můžeme být rádi. Stoupá totiž zájem o naši práci a obchodníci opouští PPC styl propagace a raději spolupracují s námi.
Toto téma jsem zde otevřel, protože jsem chtěl vědět, zda se vyplatí "podnikat" tímto neetickým způsobem, když si jiní dávají práci s tím, vytvořit úspěšné webové stránky (textem, grafikou, seo optimalizací apod.).
To je ale velice složitá otázka.
Než si na ní odpovíš, musíš si odpovědět na další. Komu a co prospěje
(jak ostatně dnes mimo jiné píšu na svém blogu a dělám si tu tak malou a možná i neetickou reklamu ;-)) Na začátku píšeš, že postup celkem chápeš, ale že by Ti to osobně vadilo a že jako potenciální kupec bys asi nic neobjednal. Ok, to je Tvůj názor.
Je ale rozdíl mezi tím, kdo uvedenému rozumí a kdo ne. 90% přivedených potenciálních kupců si, podle mého názoru, vůbec nic nedělá z nějakého affil odkazu. Co víc, oni o něm jednoduše ani neví. Stále je jich, pokud to přeženu, dost přesvědčeno, že internet je to modré "e" na monitoru.
(Sakra, proč by se psalo e-shop, žejo...)Podle mě se věci mají tak, že v celém procesu je několik zúčastněných. Návštěvník - potenciální zákazník na straně jedné a obchodník na straně druhé. Ostatní zúčastnění pak mají snahu nějakým způsobem přivést zákazníka k obchodníkovi. Nic víc a nic míň.
Osobně jsem vnitřně přesvědčen, že veškeré postupy, které k uzavření obchodu obou výše uvedených stran povedou a nezpůsobí újmu žádnému ze zúčastněných jsou správné. A možná můžeme říci i etické, byť tohle slovo moc nemusím pro jeho neskutečnou ohebnost.
Trošku jinou cestou...