Nemám to doložené čísly. Ale vzhledem k tomu, že už léta provozuji magazín, kam umisťuji inzerentům reklamy (a to všeho druhu), tak nějaké zkušenosti mám. Osobně bych si rozhodně tipl větší účinnost u .gif bannerů a dost často jsou účinné i ty statické, klidně třeba .jpg formát. Lidé mají na flash bannery averzi a jsou zvyklí, že to je reklama a nekliknou na to. Navíc často mají lidé flash vypnutý na mobilních telefonech a tam ani tu reklamu nevidí. Ono když pak člověk dá třeba statický banner, tak se i hodně odliší od osatních >> přitáhne to pozornost. Všechno bliká a jeden banner je statický... I to je cesta, jak zaujmout.
Tím ale neříkám, že je flash neúčinný. Firmy ho dost často preferují a chtějí ho dávat ke mě na web. Osobně ale flash moc nemusím a sám raději používám .gif nebo .jpg. Nejčastěji .gif. Poslední dobou si všímám, že mi inzerenti píšou a mají i větší úspěch z .gif bannery. Ale ono taky dost záleží na provedení toho flash banneru a jak moc je ta nabídka v banneru lákavá, když je to dobře udělané, tak může být i flash technologie výhodou a dají se tam dělat dobré efekty, co zaujmou. Návštěvník na to musí chtít kliknout, i když ví, že se jedná o reklamu. O to tady podle mě jde... Aby to bylo lákavé...