Na konverzní poměr u eshopu má vliv spousta věcí, je dobré se zaměřit i na detail jako je stav skladových zásob, máte zboží skladem k okamžité expedici? Co volba možnosti dopravce? kolik možností dopravy a možností platby obchod nabízí? Jak vypadají produktové informace? kolik času tráví návštěvník na stránce produktu, ve vztahu k množství informací, které mu stránka nabídne. Odkud návštěvníci přicházejí? Je to mnoho otázek a bez detailů se nedá moc dobře stanovit nějaký závěr, natož pak poradit.
Když jsem nakousnul například produktové informace, jsou obchody které mají velmi dobře udělané produktové informace, ne jen kopii textu ze stránky výrobce. Nevýhodou jsou ale návštěvníci, kteří jdou například jen po nejnižší ceně, na jednom obchodu si pročtou detailní produktové informace a například diskuzi nakupujících, následně ale jdou a najdou obchod s nejnižší cenou a koupí tam. To jaké problémy s tím potom můžou mít, nechme stranou, chtěl jsem tím jen nakousnout téma, jak udržet i takového zákazníka, který na web přišel s úmyslem dozvědět se, ale nenakoupit. Možností je několik, vytipované stránky s produktem, který má velký trafik, ale bohužel velký odliv návštěvníků, například kvůli tomu, že spousta obchodů má produkt levnější zařadit do akčního sortimentu. Jako příklad uvedu DVD přehrávač, na jehož stránku chodí hodně lidí, právě pro hodnotné produktové informace, ale nekoupí ho, protože konkurence ho má o 20% levnejší. Zákazníka bych se pokusil přesvědčit, že pokud si k DVD přehrávači zakoupí i USB flash disk, který je doporučený pro tento přehrávač pro svou velkou rychlost zápisu a čtení, dostane poštovné zdarma. Je třeba si samozřejmě propočítat, jestli vám to marže dovolí a jestli se bude dát "zadotovat" poštovné z marže dvou produktů. Na spoustu lidí, kteří jdou po nejnižší ceně, má tohle obrovský vliv a pocit toho, že vlastně dostali něco zdarma, by je mohl přesvědčit o zakoupení DVD přehrávače právě u vás.
Možností je samozřejmě víc, otázka a to docela zásadní je, jestli o takové zákazníky chce odchod bojovat a nebo ne.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D