cena je taková, za jakou se podaří věc (v tomto případě doménu) prodat. Třeba najdeš pošuka, který ti za tvoji doménu dá 100 tisíc korun. Potom bude ta doména mít cenu 100 tisíc Kč.
Anebo tu doménu nikdy neprodáš, pak bude ta doména mít nulovou hodnotu.
Jak to uděat, by se doména prodala za vysokou cenu? Je to o marketingu. V prvé řadě na té doméně musí být něco, co přitahne zájem.
Příklad:
doména facebook.com by neměla žádnou cenu, kdyby na ní nebyla socková síť která shromažďuje pomluvy.
Kdyby na facebook.com byla nějaká nudná stránka, pak by hodnota té domény byla žalostně nízká.
Takže, když na
http://www.hoteltransylvania.sk vytvoříš sockovou síť o tom, co lidi táhne, co dnes lidi "baští" a "žerou", (to je v dnešní době závist, nenávist, xenofobie, rasismus, prostě obecný bulvár), tak hodnota domény stoupne a prodáš ji za hodně peně.