E-shopy

michal.horejsi
WD Trader: 4.75/5

Příspěvky: 40
Registrace: 26.02.2012
Zdravím,

nedávno jsem začal dovážet produkt, který se u nás zatím neprodává a teď ho nabízím do e-shopů. Jelikož jsem v tomto ohledu celkem začátečník, tak jsem narazil pro mě na zapeklitý problém. A to, jak stanovit velkoobchodní cenu produktu, aby se to vyplatilo oběma stranám a vlastník e-shopu mě neposlal do háje :)
Například pokud prodávám produkt za 400 Kč a náklad je 250 Kč. Je adekvátní dát VOC o 30% levnější? Je to hodně, málo? Jaká je běžná praxe?

Díky za každou cennou radu :)

phys0c
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 27
Registrace: 29.03.2012
akurat vcera som cital ze bezne maloobchodna marza je 40%..cize ty predas za 600 eshop preda za 1000

freez
Uživatelský avatar
WD Trader: 4.6/5

Příspěvky: 2458
Registrace: 29.10.2011
No hodně záleží od toho co to je za produkt, jsou věci na kterých jsi rád za 10% a jsou věci kde je taky běžně 150% ten rozptyl je opravdu velký. Pokud to je například elektronika, tak tam je 30% poměrně hodně, u lepšího prádla je to zase málo, takže těžko říct.
Blog|
Pozor!! Občas trochu kecám :-D

tharacus
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 6
Registrace: 17.04.2012
Určitě záleží na produktu. Myslím, že není možné obecně říct, že marže pro VO odběratele by měla být tolik a tolik %. Pokud jde zboží rychle na odbyt, může být marže nižší. Pokud je cena produktu vyšší, může být marže nižší, protože absolutní marže v korunách je pak i tak dostatečná. Taky záleží na dalších podmíkách (doprava zdarma, minimální odběr za určitou dobu, minimální velikost objednávky, apod.). Myslím, že ideální je marži odstupňovat podle velikosti objednávky, tzn. chcete objednat jen 1 kus? Marže bude 15%. Objednáte jich najednou 10? Marže bude 25%. 100 kusů? 35%. Tohle zároveň motivuje k tomu, abys nemusel VO odběratelům posílat malé objednávky, na kterých vyděláš drobné a máš s tím práce, jako s běžnou MO objednávkou.
locateit.eu - Lokátory věcí, zvířat a osob | MastZKonopi.cz - Léčivé masti z konopí
KPZetka.cz - Originální a praktický dárek | ICQ-online.cz - ICQ bez instalace

Jarek
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 18
Registrace: 07.08.2011
Dle mého názoru je také důležité, jaké související náklady s sebou daný výrobek přináší, tedy zda bude eshop řešit reklamace, zda bude zboží držet skladem, jestli ho bude muset propagovat, atd.

apelko
WD Trader: N/A/5

Příspěvky: 9
Registrace: 27.06.2012
Záleží hlavně na sortimentu. Obyvklá marže kromě zmršených odvětví jako je elektro bývá min 30% ale spíš více.
Seo optimalizace webu pro ten správný start vašeho bussinesu.

basti
WD Trader: 4.5/5

Příspěvky: 352
Registrace: 21.11.2011
Tak záleží na produktu a na režii kolem. Pokud budu mít marži 10 Kč a nechám na tom půl hodiny kvůli návštěvě pošty a psaní faktury tak to je sebevražda. Taky záleží na konkurenci, třeba u prémiových produktů bez konkurence se dá osolit marže i na stovky % (a často se tak děje), u běžného zboží s vysokou konkurencí a velkým obratem musí být marže nižší. Obvykle je ale v desítkách procent, často i 100 %.

Pro plnohodnotné využívání fóra, vč. psaní příspěvků se musíte registrovat nebo se přihlásit.
Registrovat se nebo Přihlásit se