Pokud máte vlastní byznys, neobejdete se bez reklamy. Nejčastější platformou je internetové prostředí, jen systém sociálních sítí je neuvěřitelně propracovaný. Pokud ovšem rozjíždíte vlastní podnikání, jistě máte starosti jen s ním samotným. Peníze pak vložíte do profesionální agentury, která se vám o reklamu postará. Víte ale, kolik na dané službě můžete přeplatit? Budete se divit.
Reklama – jak ji zefektivnit?
Sféra reklamy představuje byznys samotný. Podobně, jako když si na něco najmete právníka či účetního, stejně tak oslovíte experta na reklamu, který vám udělá službu na klíč. Opravdu jej ale musíte mít při ruce? Nejdříve se podívejte na platformy, kde chcete svoji službu nebo produkt propagovat. Určitě se nabízí sociální sítě. Facebook reklama, TikTok. Právě zejména na Facebooku došlo v poslední době ke zdražení. Ale také k vývoji. Dnes je na něm propracovaný systém, který i laika provede procesem reklamy. Sám mu vyhodnotí nastavení, doporučí další kroky, takže ani nebudete potřebovat profíka. Pro vaši představu, malé firmy vkládají v průměru 50 000 korun měsíčně do reklam, přičemž až 25 % může jít na správu různým specialistům. Tyto společnosti si pak náklady ani nepřipočítávají do celkových nákladů za reklamu. Proč platit tolik, když správu za reklamu zvládnou sami?
Google Ads i Sklik snadno a rychle
Jsou tu i jiné platformy. Google Ads nebo Sklik se dají stejně dobře ovládat. Nemusíte být profesionál ve sféře reklamy, 75 % aktivit zvládnete sami. Navíc se dostanete do této oblasti, budete jí více rozumět, takže vás případně dané reklamní agentury tzv. neutáhnou na vařené nudli. Zajímá vás více informací? Podívejte se na „Reklamní základku“ Klubu pro malé podnikatele od Daniela Nytry (https://www.danielnytra.cz/o-mne/). Ji využijí malí podnikatelé, OSVČ nebo freelanceři, kteří se naučí dělat reklamu na Facebooku, Googlu, Seznamu, TikToku, Pinterestu, Heurece i Zbozi.cz. Také se dozví, jak dělat bannery či videa v Canvě. To ale není vše. Pokud vás tato oblast zajímá, mrkněte na „Reklamní základku“ více.