Jednotlivec může excelovat, ale opravdový úspěch je obvykle zásluhou perfektní kooperace celého týmu. Dosažení optimálního stavu sice není snadné, ovšem s pomocí vhodně zvolených nástrojů lze minimalizovat typické komunikační bariéry, šum a další nešvary, které mají negativní dopad fungování celku. Naprostým základem každé moderní firmy je CRM – proč hraje tak významnou roli v team managementu a řízení projektů?
Když se sejdou odlišné osobnosti…
Rozdílné osobnostní vlastnosti jsou jako dvojsečný meč. Dodávají týmu na flexibilitě, ale zároveň mohou vést k chaotické komunikaci, neuspořádaným pracovním postupům a v konečném důsledku i k nedodržování termínů. CRM systém, který se běžně využívá i jako aplikace pro řízení projektů, vnáší do interní komunikace řád a pořádek tím, že rutinní procesní úkony standardizuje a optimalizuje.
Automatizací ke kreativnějšímu myšlení
CRM obvykle vnímáme především jako přehlednou a centralizovanou databázi klientských informací, nicméně nabízí i další klíčové výhody, pro které se z ní stává naprostá nezbytnost marketérů a řídících pracovníků. Řeč je o automatizačních prostředcích, jež členům týmů šetří drahocenný čas. Díky automatizaci opakujících se pracovních činností mohou pracovníci trávit pracovní dobu smysluplněji a zaměřit se na kreativní stránku.
Práce s daty jako předpoklad přesného cílení obsahu
Pečlivě seřazené údaje o zákaznících mají v rukou zkušeného marketéra nedozírnou hodnotu. CRM systém data servíruje jako na stříbrném podnose, a navíc je dokáže komplexně analyzovat. Z podkladů se vždy bezpečně dozvíte, jaký obsah zákazníky zajímá nejvíce, jaké kanály používají a jakým způsobem reagují na vaše marketingové aktivity – na vás pak bude nastavit odpovídající komunikační styl a postavit základy dlouhodobé, oboustranně výhodné spolupráce.