Přehled Adnow.com: Nativní reklama v 2017Nativní reklama je dneska všude. Tohle nejen módní výraz, ale nejefektivnější způsob přilákat cílené publikum a získat stabilní zdroj monetizaci.
Nativní reklama v číslech.Nejatraktivnější stranou nativních reklam je to, že uživatel skoro nemá únavu z reklamy na webu, a tím se zlepšuje uživatelská zkušenost, zvyšuje se doba pozorování banneru (do 3x), eCPM (do 2x) a míra prokliku banneru (podle studií, zveřejněných IHS Inc. and Facebook’s Audience Network). Bylo také objeveno, že uživatelé se zaujmou nativní reklamou o 20-60% více, než standardní bannerovou reklamou. Například, u nás v Adnow.com průměrné CTR nativních reklam má v průměru 1%, prozatím jenom nejlepší standardní bannery mohou zajistit stejnou efektivitu. Právě proto 87% našich inzerentů preferují nativní formát.
Tohle vše dohromady dává vysokou úroveň konverzí prodeje. Průměrná míra prokliku u nativních reklam je o 45% vyšší, než u tradičních bannerů (průzkum od InMobi), což zvyšuje celkovou návratnost investic u reklamních kampaní. Proto experti očekávají celkové výdaje u inzerentů na nativní reklamu na úrovni $13,9 miliard ke konci roku 2016, $17,3 miliard v 2017 a $21 miliard v roce 2018.
Sociální giganty jako Facebook, Instagram, Twitter a Tumblr už byli monetizovány pomocí nativních reklam. Obrovští vydavatelé včetně Time Inc., Forbes, The Wall Street Journal a The New York Times integrovali nativní reklamy do jejich desktop a mobilních prostředí.
Trh nativní reklamy v 2016.Produktivita nativních reklam již byla demonstrována příkladem: podle průzkumu eMarketer, uživatelé si všimnou takovou reklamu s 25% větší pravděpodobností, než standardní bannery, a tím byl registrován 18% růst objednávek. Není divu, že eMarketer počítá výdaje na nativní reklamu na úrovni $5,7 miliard jenom ve Spojených Státech v tomto roce.
Je to asi těžko přiznat, ale tradiční digitální reklama ztrácí svou aktuálnost.
V dnešní době s větším počtem mobilního trafficu více, než 50% mobilních aplikací exkluzivně používají nativní reklamu.
Nativní reklama a návratnost investic.Nativní reklama je jedním z nejproduktivnějších nástrojů pro publishery pro monetizace a prosazení svého contentu.
Nativní reklama vypadá organicky s obsahem webu a generuje stejný příjem, jako i značkový content. Takže i menší webmasteři jsou schopni pracovat se stejnými podmínkami spolupráce, jako i větší platformy.
Například, v systému Adnow webmasteři, kteří se specializují na českém nebo slovenském contentu dosahují příjmu do 6$ na 1000 impresí banneru.
Se zvýšením počtu inzerentů webmasteři dokážou mít lepší výsledky v monetizaci jejich webů.
160 000 000 impresí denně
5 miliardů impresí měsíčně
900 000 000 uživatelů měsíčně
150 000 partnerů po celém světě
107 zemí
Trendy v trhu reklamy.Nativní reklama pokračuje ve své expanzi a rozvoji. Toto prozmění vzhled, výkon a přizpůsobení nativních reklam, zlepší servis pro publishery, inzerenty a uživately.
Podle toho, co tvrdí experti, skoro dvě třetiny (63,2%) reklamy v mobilním prostředí bude nativní v roce 2020. Celkové výdaje na takovou reklamu budou na úrovni $53 miliard. Pro desktop prostředí to bude $57,07 miliard. Dosah desktop prostředí je pořád největší, a průměrné CTR reklam je 0,15%. S použitím nativních reklam bannery Adnow dosahují 1% CTR.
Co se týká počítání impresí, Flash display reklama byla nejvíce zobrazovanou po celém světě podle Sizmek v Q1 2015.
90% impresí na Adnow.com bylo zobrazeno v formátu nativních reklam, 40% z toho bylo zobrazeno na mobilech, 60% - v desktop prostředí.
Výdaje na placené media po celém světě vyrostou o 6,5% v roce 2016, což je způsobeno investicemi do digitalní reklamy. V srovnání s rokem 2016, celkový růst v roce 2020 bude na úrovni 5,4%.
Dlouhodobý výhled na výdaje na reklamu do roku 2019 vypadá zcela optimisticky, protože k inzerentům přichází jistota v návratu investic a celkové ekonomii. Celosvětově výdaje dosáhnou $719,20 miliard ke konci 2019.
Digitalní trh obsazuje nejdůležitější část reklamního trhu a vytlačuje tradiční media jako TV, rádio a noviny. Nativní reklama zabírá důležitou část rozpočtu inzerentů, což z ni dělá jeden z nejvýznamnějších trendů v roce 2017.
Analytický tým AdNow.